NY BLOGG

Bytt blogg! TRYCK HÄR för att komma till min nya blogg.

MINA VECKOR

Eftersom jag inte bloggat, eller skrivit något om min vardag på senaste, så kan jag ju passa på att uppdatera er lite nu!

Jag har....

Firat nyår. Drinkar med vindruvor i, istället för oliver. "Make the best of the situation" kan man säga är årets quote.

Njutit lite extra av mina Victorias secret produkter bara.

Ramlat MÅNGA gånger, hem från skolan, ner till stan, sent en lördagskväll. Bara ramlar och ramlar.

Ätit hallonkesella och vindruvor som lördagsgodis.

Försökt hålla detta vid liv.

Försökt få in lite humor också

Hittat min DRÖMKROPP

CELEBRITY CRUSHES

Alltså mina största celebrity crushes måste ju vara...

Harry Styles från One Direction.

Samt Michael Trevino och Ian Somerhalder från The Vampire Diaries, SÅ JÄVLA SNYGGA. Förstår innerligt inte hur det kan vara med så många snygga killar i en och samma serie, blir kär i allihop.

SORRY

Hej, det var längesen!
Har känt att jag haft så lite tid med bloggen på sista tiden. Har pluggat, varit med vänner och kollat på serier. Haha, har nog sett alla sevärda serier som finns snart.

Hoppas att ni, mina läsare, har haft en bra skolstart och kör på bra som vanligt! Jag har haft det ganska så bra, dock blev det mycket plugg nu på en gång. Jag har varit bra med nyttigheten också, men har haft en onyttig dag idag! Annars har jag bara ätit onyttigt en gång innan och det var 2 veckor sedan. Nästa söndag har jag klarar en månad, då är jag glad och nöjd, men är inte klar än! Ska fortsätta enda tills jag är nöjd!!!

MIAMI, USA

Första dagen när vi kom till Miami var vi rätt trötta, vi gick bara runt lite vid south beach och i staden, sightseeade lite helt enkelt.
Andra dagen tog vi en frukost på starbucks(loooove) Sedan strandade vi lite, samt gick runt i stan då också, fortfarande rätt trött efter resan. Reste i 20 timmar, samt tåg dagen innan.
Samma dag.
Nästa dag så gick vi på stan, var på VICTORIAS SECRET!
Klev på båten samma dag, var supertaggad! Allt var all inclusive också, så det blev några frozen yogurt och mjukglassar på resan!
Det fanns vattenland och hinderbana, som jag testade! Var sjukt läskigt, även fast det inte ser ut så...
När båten åkte började alla där nere dansa, och jag knäppte kort på Miami beach.
Det fanns en godisaffär på båten som gillades starkt, även fast dom knappt hade en enda lakritsbit...
Det första stället vi kom fram till var Grand Turk. Finaste stället på hela resan!!! Var sååå fin strand och vattnet var som poolvatten, aldrig sett något liknande. Visst har jag sett poolstränder förr, men inte som denna.
Träffade Grand Turks tomte.
Solnedgången från våran balkong den kvällen.
Det andra stället vi kom fram till var Jamaica. Hade för höga förväntningar där, helt klart. Inte alls som jag trodde. Men på undre delen ser ni iallafall en liten skymt av Usain Bolts skola som han gick på när han var yngre, och där de upptäckte att han var så snabb som han är.
Nästa ställe vi kom till var Bahamas! Har varit där innan, precis på denna strand faktiskt. Dock ledsnade vi på stranden och tog en taxi till Atlantis istället.
Fick se så sjuukt lyxiga båtar så jag blev avundsjuk... Och om ni kollar på den sista bilden nere i hörnet, ser ni ett hus som tydligen var med i senaste James Bond filmen!
När vi hade klivit av båten, hyrde vi en bil och drog ner till Key West samma dag! Åkte till en strand, myste, drog vidare neråt, och knäppte kort med bevis på att jag varit på USA:s västligaste udde, de ni.

Nån dag efter, vet inte vilken, simmade vi med delfiner. HELT underbart. Fick känslor som ett litet barn som vill bli delfinskötare när hen växer upp, helt amaaazing

Någon av de sista dagarna så åkte vi svävarbåt, och kollade på krokodiler. Men innan fick man kolla på de som de hade inspärrade, sjukt coola! Har ju sett krokodiler förut men det var ändå väldigt häftigt, och sedan när man fick se dem i verkligheten när vi åkte med båten, blev det en fantastisk upplevelse!

På nedersta bilderna ser ni också när jag tar kort med en 3 månader gammal alligator, var så jävla rädd, men jag vågade!

I'M HOME

Hej på er. Kan inte förstå att jag över huvudtaget haft någon besökare nu medans jag varit borta? Klagar dock inte. Men nu är jag hemma iallafall, lite trött såhär efter nyår.. Hade tänkt ha en dag med bara serietittande och ta det lugnt! I veckan blir det att träffa mina saknade vänner och försöka ta sig på plugget som är till nästa vecka.. Vill verkligen inte börja skolan igen.

Hoppas ni alla hade en grym kväll igår! Det hade jag!

Senare idag kommer det bilder från min resa.. Har ca 500, men ska rensa lite! Ha en bra dag alla vänner.

NÄSTAN FÄRDIG

Hej!
Vet att jag lovade bra uppdatering idag, men det har jag verkligen inte lyckats med! Har haft fullt upp.. Började med att vi slutade typ 4, sedan såg jag på paradise hotel, åt middag, packade lite. Kl 6 hade Adam lucia, så då gick jag dit och kollade tillsammans med Matilda. (hon har också en brorsa i samma klass) efter det drog vi hem till mig ett tag, och jag packade, sedan är det de enda jag har gjort enda sedan hon gick hem! Snacka om lång dag...

Men iallafall.. Imorgon går mitt tåg till Stockholm ca kl 6 på kvällen, så kommer dessvärre inte hinna skriva något innan jag åker. Men ni får ha en fantastisk jul, så ses vi snart med mycket uppdatering!!

FRUKOSTLUNCH

Avnjuter gofrukost/lunch till lite pluggande efter en härlig sovmorgon. Börjar 1 idag igen, dock behöver jag plugga massor så det blir ingen lång njutning... Förlåt att jag inte har uppdaterat så bra på flera dagar, ska försöka bättra mig innan jag åker. Efter imorgon har jag inget mera plugg så då blir det update! Dock kommer jag inte ha internet första veckan när vi är på kryssning, så då hörs vi efter det sedan!

Förresten, så har jag nu varit nyttig sedan förra söndagen, och tränat som vanligt då, men har iallafall gått ner 2,8 kg! Sjukt stolt asså.

2012-12-09

Hejsan bloggen!
Var med Matilda igår och hade mysigt. Eftersom att vi är nyttiga nu så köpte vi fruktsallad istället för godis, ångrar mig inte!! Var supergott verkligen! Hade massa ananas kvar, så åt det alldeles nyss till frukost, gott.

Vi skrev min packlista, såg på film och bara pratade. Det var kul att ha en kväll med Mattis innan jag far iväg på torsdag, kommer sakna alla så mycket!!

Idag ska jag iallafall plugga, lämna present till Julia, äta middag hos farmor och farfar (farfar fyller år) sedan avslutar kvällen med ett grispass på friskis! Hoppas jag orkar denna dag...

SPARKLY NAILS

N 5130.01'

after my blood is drowning in alcohol.

Dagen hittils har varit ganska bra. Även fast jag blev sur över att vissa var tvungen att gå till skolan för att göra Nationella prov, när andra var lediga. Gick iallafall motvilligt dit och gjorde det muntliga provet, sedan satt jag och Hanna och kollade på gamla julkalendrar, samt den nuvarande. ÄLSKAR verkligen julkalendern, såå mysig och man får så många bra minnen av det!!

Gick hem till lunchen, gjorde iordning äpplebitar, bananbitar och gurka samt tomater. Lyckad lunch om du frågar mig! Har också sett på senaste avsnittet av paradise hotel och nu ska jag se gossip girl. Senare ska jag vara med några kompisar och plugga lite tänkte jag.

Imorgon blir det en stressig dag.. Ska hinna träna, åka på birsta, plugga och hitta på något på kvällen! Men det löser sig, får ta en sak i taget bara!

Ha en superhelg alla bloggläsare!

IT'S LIKE IT'S MEANT TO BE

GRATTIS!

Idag är det ingen vanlig dag, för idag fyller TVÅ av mina bästa vänner 16 år! Önskar båda verkligen jättestort grattis och jag hoppas att dagen blir den bästa, love you guys♥ (Hade ingen bild på dig Julia)

DECEMBER

Man kan nästan säga att jag har en liten dubbelmoral kring månaden december. Jag ääälskar verkligen den mysfaktorn som snön ger, men jag avskyr att det måste vara så kallt och hemskt. Samtidigt som jag tycker att det är hur mysigt som helst att sitta inne en kväll med en kopp choklad med fina vänner och bara prata om allt mellan himmel och jord.

Julafton är också min favorit i månaden december, och alla saker som man "firar". Så som lucia, advent osv. Och nyårsafton såklart!!!
I år är det 3:e eller 4:e året som jag är utomlands på julafton tror jag. Även fast det är hur mysigt som helst att vara hemma på jul, så klagar jag absolut inte över att jag är utomlands då, för jag älskar verkligen värmen och att resa! Det bästa som finns om du frågar mig.

Hoppas ni också får en fin jul. ♥♥♥

MYSFAKTOR

Kom hem från skolan för ett tag sedan, och satt på mig mjukisdressen på en gång! Mysigt värre. Ikväll ska jag försöka börja plugga lite so tror jag, sedan ska jag träna. Ska bli skönt!

Längtar så sjukt mycket efter värmen nu när det är 100 minus ute. Går knappt att gå utanför dörren så fryser man ihjäl.. Avskyr denna kyla och alla som gillar den! Haha, känner att jag sprider glädje kring mig idag, eller?