MIAMI, USA

Första dagen när vi kom till Miami var vi rätt trötta, vi gick bara runt lite vid south beach och i staden, sightseeade lite helt enkelt.
Andra dagen tog vi en frukost på starbucks(loooove) Sedan strandade vi lite, samt gick runt i stan då också, fortfarande rätt trött efter resan. Reste i 20 timmar, samt tåg dagen innan.
Samma dag.
Nästa dag så gick vi på stan, var på VICTORIAS SECRET! 
Klev på båten samma dag, var supertaggad! Allt var all inclusive också, så det blev några frozen yogurt och mjukglassar på resan! 
Det fanns vattenland och hinderbana, som jag testade! Var sjukt läskigt, även fast det inte ser ut så...
När båten åkte började alla där nere dansa, och jag knäppte kort på Miami beach.
Det fanns en godisaffär på båten som gillades starkt, även fast dom knappt hade en enda lakritsbit...
Det första stället vi kom fram till var Grand Turk. Finaste stället på hela resan!!! Var sååå fin strand och vattnet var som poolvatten, aldrig sett något liknande. Visst har jag sett poolstränder förr, men inte som denna.
Träffade Grand Turks tomte.
Solnedgången från våran balkong den kvällen.
Det andra stället vi kom fram till var Jamaica. Hade för höga förväntningar där, helt klart. Inte alls som jag trodde. Men på undre delen ser ni iallafall en liten skymt av Usain Bolts skola som han gick på när han var yngre, och där de upptäckte att han var så snabb som han är.
Nästa ställe vi kom till var Bahamas! Har varit där innan, precis på denna strand faktiskt. Dock ledsnade vi på stranden och tog en taxi till Atlantis istället.
Fick se så sjuukt lyxiga båtar så jag blev avundsjuk... Och om ni kollar på den sista bilden nere i hörnet, ser ni ett hus som tydligen var med i senaste James Bond filmen! 
När vi hade klivit av båten, hyrde vi en bil och drog ner till Key West samma dag! Åkte till en strand, myste, drog vidare neråt, och knäppte kort med bevis på att jag varit på USA:s västligaste udde, de ni.

Nån dag efter, vet inte vilken, simmade vi med delfiner. HELT underbart. Fick känslor som ett litet barn som vill bli delfinskötare när hen växer upp, helt amaaazing

Någon av de sista dagarna så åkte vi svävarbåt, och kollade på krokodiler. Men innan fick man kolla på de som de hade inspärrade, sjukt coola! Har ju sett krokodiler förut men det var ändå väldigt häftigt, och sedan när man fick se dem i verkligheten när vi åkte med båten, blev det en fantastisk upplevelse! 
 
På nedersta bilderna ser ni också när jag tar kort med en 3 månader gammal alligator, var så jävla rädd, men jag vågade! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0